24 Nisan 2016 Pazar

Yazışmalar (1) Türkleşmiş Araplar...




 Türkleşmiş Araplar...

Faiz Cebiroğlu
faizce@hotmail.com

Mihrac Ural'ın ölümünden(!) sonra kendisiyle yazıştım. Yazışmalarda dikkatimi çeken nokta: ” Türkleşmiş Araplardan” en fazla üzüntü duymasıydı. Mihrac, haklıdır, ben de bu tür insanlardan(!) hem üzüntü,  hem de utanç duydum ve  duymaktayım. Kafam formüllere yatmaz ama gene sormak zorundayım: Yarı Türk, yarı Arap, eşittir ne oluyor? Bunun cevabını, uzmanlara bırakıyorum. Ama ben de, bir pedagog olarak söyleyeceklerim vardır: Türkleşmiş Arap, tam Türkleş-me-miş-se, ortada bir ”kusur” var demektir. Nedir?

Her insanın kimliği vardır. Olması gerekiyor. Kimliksiz insan var mı?

Sömürgeci ve ilhakçı ülkelerde vardır. Türkiye'de ve Orta-doğu'da vardır.

Sömürgeci ve ilhakçı ülkelerde insanlar, kendi kimliklerini tanımadan ve bilmeden, hakim olan ülkelerin kimliklerine ”kurban” oluyorlar. Yani ”yarı” kimlikli(!) oluyorlar. Türkleşmiş Arap, Türkleşmiş Kürd ve de Türkleşmiş Ermeni bu çerçevede duruyor.

Kafam formüllere yatmaz ama bu ne demektir?

Yarı yerli, yarı sömürgeci ve ilhakçı eşittir: kimliksiz insan olmak demektir!

Mihrac Ural'ın ölümünden(!) sonra yazıştım: ”Faiz, böylesi Türkleşmiş Araplardan  tiksiniyorum.” dedi.

Katılıyorum.

Örnek mi, çoktur.

Kendisi de biliyor ama bir Etyen Mahçupyan'da var. Mahçup'un mahçup bir tarafı da yoktur. Kalmadı... Başkaları da vardır.

Mihrac Hocanın söylediklerini dillendirmek istedim. Her tarafımız puşt zülası, demek istedim.

Türkleşmiş Arap, Türkleşmiş Kürd ve Türkleşmiş Ermeni!

Her tarafımız kimliksizlik demek istedim.

Ezilen ve ilhak edilen halklara, kimliğinize sahip çıkın, demek istedim.

Kafam, formüllere yatmaz: yarı Türk, yarı etnik eşittir: kimliksizliktir demek istedim!

Mir ile yazışmalarımız devam edecektir....



Hiç yorum yok: