9 Ağustos 2014 Cumartesi

Biraz ahlak...


Faiz Cebiroğlu
faizce@hotmail.com

Ahlak nedir? İyi duruş nedir? Kötü duruş nedir?

Ahlak nedir?  İyi olan ne? Kötü olan ne?

Ahlak,  bu soruların cevabında mevcuttur. Ahlak, iyi olanla  iyi olmayanı ayırmak demektir. Bu ayrımı yapanlar,  ahlaki duruşları da ”nettir” diyebiliriz. İyi olanla iyi olmayanı ayırt etmeyenler,  çirkin duraklarda yer alıyor ve  ahlaki duruşları da ”karmaşıktır” diyebiliriz.

Ahlak mı,  doğuş oluyor. Ahlak, doğuşla birlikte başlayan ve gelişen huydur.  İyi huy, kötü huy, insan  gelişim sürecinde şekilleniyor. Bu süreçte, ahlak ve yapılanma iç-içe geçiyor. Bu süreçte şekillenen insan, ahlakın olumlu ya da olumsuz örneklerini taşıyor. Süreçtir. Etiksel bir süreçtir.  Bu etiksel sürece, ”pedagojik felsefi bilimi” adını veriyorum. Pedagojik felsefi bilim, sınıfsal bir bilimdir. Ahlak, bu çerçeveye giriyor. Sınıfsaldır. Ahlak, sınıfsaldır.

Felsefi bilim, ahlak çerçevesinde, sınıfsaldır. Tüm normlar, ahlaki değerler, idealler.. hepsi sınıfsal karekterlidir. Sosyalizmden ve sosyalist ahlaktan bahsediyorum. Ortakça mülkiyet temeliyle yükselen tüm normlar, bilinçli bir duruşun ilkeleri oluyor.

Bunları niye yazıyorum?

İŞİD saldırısında ölen, gazeteci Deniz Fırat'la ilgili bir haber paylaştığım için, bana garip ve anlaşılmaz yazılı saldırılar geldi. Beni,”eleştirenler, solcuymuş (!)”. Yeni öğrendim. Eleştirilerini okuyayım dedim. Okuyamadım. Küfür var. Küfürün özü şu: ”Deniz Fırat, PKK'lidir!..” Deniz Fırat, şu haber ajansı çalışanıdır...”

Ahlak nedir? İyi ahlak nedir, kötü ahlak nedir?

Gazeteci öldürülüyor, gazeteci bizden mi, değil mi, diye soruşturma yapılıyor.

Gazeteci öldürülüyor,  bizden değildir diye, lanetler gönderiliyor.

Ahlak nedir?

Daha açık sorayım: Devrimci ahlak nedir?

Ölümlerde bile, ”özel mülkiyet” arıyan insanlarda ahlak var mıdır?

Bu ölü bizden, bu ölü bizden değildir, diyen insanlarda ahlak var mıdır?..

Bu notumu yazmak istedim. Bu notumu, ölümlerde bile ”özel mülkiyet” arayan insanlara ”ihtar” olsun diye yazdim.

Bu notumu, ”biraz ahlaklı” olalım, diye yazdım.

Ahlaklı olalım. İyi ile kötüleri ayıralım.

Ahlaklı olalım, ortak mülkiyet ile özel mülkiyet arasındaki farkı bilelim.

Hiç yorum yok: