25 Haziran 2014 Çarşamba

Kandil’e Telgraf!


Faiz Cebiroğlu

Bu, bir yazı değil, telgraftır. Kandil’e çekiyorum. Bazı Kürt çocuklarının,  PKK tarafından alıkonulduğuna dair bir telgraf oluyor. Soruyorum: Kürt çocukları, PKK tarafından kaçırılmış mıdır? Çocuk hakları sözleşmesi vardır; iddialar doğruysa,  suçtur!

Kürt çocuklarının anneleri,  önce Diyar-i Bekir’de başlatmış oldukları protesto eylemleri vardı. Şimdi de, Ankara’dalar ve Recep’ten,  çocuklarının ”serbest” bırakılmaları için talepte bulunuyorlar. Bu beni kahretti! Kürd annelerin;  Kürd düşmanı ve çocuk katili Recep’ten yardım isteyecek duruma gelmeleri, bizleri kahrediyor!

Bu kahırla, Kandil’e, telgraf çekiyorum: Alıkonulan Kürd çocuklarından heberiniz var mı?  Kürd çocukları, elinizde ise bu,  ”Çocuk Hakları Sözleşmesi”ne göre suçtur!

Kürd çocukları nerede? Kürd çocuklarını kim alıkoymuş?

Kim olursa olsun, telgrafım açıktır:

18 yaşından küçük cocukların, savaş ya da silahlı çatışmaya girmeleri yasaktır!

15 yaşın altındaki çocukların, gerilla ya da bir ordunun içerisinde olmaları bir ”savaş suçudur!”

Dünyada üçyüz binden fazla çocuk ”asker” vardır. Kürd çocukları da bunlara girmesin, lütfen!

Lütfen, çocuklarımızın gelişim evresini, sabotaj etmeyin!

Zaten Kürd çocukları, işgalin çocuklarıdır. İşgalin çocuğu olmak, hem fiziksel hem de psikolojik işgal altında olmak demektir. Bu yetmezmiş gibi, çocuklarımıza fazladan bir ” ruhsal travma”  devresi vermeyelim…

Telgrafımı gönderiyorum. Kandil’e ulaşır mı, bilemem. Ben gene ”çocukları koruyan” bir ”pedagog” olarak, telgrafımı çekmiş oldum.

Telgrafıma cevap gelir mi, bilemem. Ama cevap gelirse, sevinirim.

Cevap gelmeden önce, Kürd çocukları, ”azadi” olurlarsa daha fazla sevinirim.

Çocuklar, bizim çocuklar.

Çocuklar, Kürd çocukları. İşgalin çocukları.

Sizlere inanıyorum bu yüzden umutluyum.. Sizlere güveniyorum, bu yüzden de mutluyum.

Temennim, Kandil dağı, çocuklar konusunda ”dumanlı” olmaz.


Hiç yorum yok: