22 Mart 2014 Cumartesi

Newroz Mektubu ve bir not…






Faiz Cebiroğlu

Newroz mektubunu, Nuçe Tv’den ”zindi” olarak dinledim; canlı Newroz yayınında, Apo’nun mesajını, Sırrı Süreyya Önder okudu. Okudu ama Kürd halkı adına üzüldüm. Apo, nerede? Recep, nerede?

Toprağı kayan, Recep,  yani ”Başçalan” nerede?

Başçalan, kayıyor; kayan Erdoğan’ın, tek tutanağı APO oluyor!

AKP’nin en güçlü olduğu yerler, Kürd illeridir.

Peki, Kürd illerinde, Kürd ve Kürdçe olarak, sosyal ve eğitimsel olarak bir ”şeyler” var m? Yoktur!

En azından Kürdçe eğitim ya da Kürdçe kreş yerleri mi var? Yoktur!

Ama Recep, Türkiye’nin son zayıf halkasında, Kürtlere tutunarak 12 yıldır iktidardadır.

Peki, APO nerede?

APO; 2013 Newroz mektubunda; ”misaki-milli” çerçevesinde, karıştır, barıştır…” mesajını vermişti. Her kesimden tepki duymuş ve  mesaj unutulmuştu(!).

Sene 2014, Newroz ve  yine APO mektubu var. Mektupta ne var?

Mektup, ”Misaki-Milli” ile gizlenmiş ve Kürd / Kürdçe olarak hiç bir şey yoktur! Ama Receb’e ve  dünya halklarına ”selamları” var.

Şair ne diyor: ”Selam verdim, Türkçe diye, kimse almadı.” Bizler de almıyoruz.

Peki, Apo’nun 2014 Newroz mektubunda, Kürd sözcüğü  geçiyor mu? Yok.

Nedendir?..

Paradoks mu, evet! Başçalan Recep, kendi saltanatını korumak için, 22 Kasım 2013’te, Diyari-Bekir’de, Barzani ve Şivan Perweri davet ederek “Yaşasın Kurdistan” diye bağırıyordu.  Bunları unuttuk mu, hayır!

Ama APO, Receb’ten de geri, Kürdistan bir yana, Kürd kelimesini dahi telaffüz edemez hale gelmiştir. Nedendir?

Bu soruların cevapları vardır ve ilerde yazılır…

Ama şimdilik yazacağım şudur: Toprağı kayan Recep, bitmiştir.

Receb’in kayan toprağında yer alanlar da kayıyor. Onlar da bitmiştir!

Kimse, islami faşist  bir hırsıza destek mesajları göndererek ”Kürd Ulusal Davası”nı çözemez.
  
İlkel islami faşisti Tayyip; ”Kürdleri koltuk değneği yaptım ve elimde APO var” diyor.

APO’da ben de,  Türkleri kandırıyorum(!) diyor.

Kim kimi kandırıyor, bilmiyorum!

Ama Receb, 22 Kasım 2013’te, Diyari-Bekir’de, hem M.Barzani’yi, hem de Şivan Perweri kandırıyordu!..

Ama bu, hep böyle sürmez, süremez, zira Kurdistan toprağı aynı toprak değildir.

Evet,  Kürdistan toprağı çok kaydı. Ama Kürdistan topraklarında mutlaka gülistanlar yeşermiştir!

Kimsenin kuşkusu olmasın, Kürdistan topraklarında, er ya da geç, mutlaka Kurdistan ulusu yeşerecektir.


Hiç yorum yok: